Στο κομβικό ζήτημα της αξιοποίησης MOOC’s για τη χρήση στρατηγικών βίντεο και οπτικής σκέψης στην ηλεκτρονική μάθηση αφιερώνεται άρθρο του τελευταίου τεύχους του νεοζηλανδέζικου επιστημονικού περιοδικού Journal of Open, Flexible and Distance Learning, στο οποίο συμμετείχε με την τεχνογνωσία της η WIDE Services καθώς και ο Γενικός Διευθυντής της κος Γιάννης Αράπογλου.
Το άρθρο έχει τίτλο Designing a Social Exploration MOOC: Visual Literacies— Exploring Educational Practices and Technologies, κα αποτελεί παραδοτέο βασιζόμενο σε ολοκληρωθείσα διετή έρευνα, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA2, στην οποία έμπρακτα συμμετείχε η WIDE Services ως βασικός εταίρος.
Τα πορίσματα του άρθρου βασίστηκαν στην παραγωγή και αξιοποίηση δύο MOOC γύρω από τις στρατηγικές βίντεο και οπτικής σκέψης από έμπειρους διδάσκοντες. Το ευρωπαϊκό έργο βασίστηκε σε μικτή σχεδιαστική μεθοδολογία βασιζόμενη τόσο σε κονεκτιβιστικές (connectivism) θεωρητικές προσεγγίσεις της μάθησης όσο και σε εμπειρική έρευνα πεδίου 5 εβδομάδων σε δείγμα 308 έμπειρων εκπαδευτών από 45 χώρες. Αξιοποιήθηκαν διαφόρων ειδών οπτικοακουστικές τεχνικές διάδρασης καθώς και εργαλεία παιχνιδοποίησης (gamification), όπου οι χρήστες μπορούσαν να ελέγξουν την απόδοσή στους σε πραγματικό χρόνο, μέσω εβδομαδιαίων κουίζ, του εκπαιδευτικού παιχνιδιού Millionaire κ.ά. Σημαντικό στοιχείο της έρευνας και του, συνοδού αυτής, εν λόγω άρθρου ήταν οι κατάδειξη ελλείψεων της διεθνούς εμπειρίας και προτάσεων προς μελλοντικές κατευθύνσεις της έρευνας και της βιομηχανίας ηλεκτρονικής μάθησης, ενδεικτικά η ανάπτυξη plugins για προγνωστική μοντελοποίηση των learning analytics, η περαιτέρω αξιοποίηση vr και avatars, καθώς και η χρήση mobile augmented reality applications.
Έμπρακτη μέριμνα και πράξη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της WIDE Services είναι με τον παραπάνω τρόπο η ενίσχυση της επαγγελματικής και διά βίου μάθησης και εκσυγχρονισμός της αγωγής, και μέσω της διάχυσης ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων (OER).